2025-10-16
KOMPETENSFÖRSÖRJNING
Transportbolaget Best har lanserat en ny introduktionsmodell för förare i Stockholm. Genom att låta erfarna förarambassadörer stötta nya kollegor vill man ge kunderna en större trygghet leveranserna och bli en starkare partner för anslutna åkerier.
Den nya introduktionsmodellen ska göra att förarna snabbt kommer in i arbetet och får rätt förutsättningar från start. En central del i satsningen är införandet av förarambassadörer, erfarna förare som delar med sig av erfarenhet och ger de nyanställda både stöd och praktisk vägledning i vardagen. De första förarambassadörerna examinerades i början på oktober och är nu i gång med arbetet.
Best menar att initiativet innebär en extra kvalitetssäkring. Nya förare blir snabbare redo att möta de höga krav som ställs på service, bemötande och leveransprecision.
– Våra förare är avgörande för hur vi uppfattas som bolag. Med förarambassadörer skapar vi en onboarding som inte bara gör nya förare trygga och professionella från start, utan också stärker vår långsiktiga kvalitet och kundupplevelsen, säger Maria Andersson, vd på Best.
Satsningen med förarambassadörer lanseras nu i Stockholm, men målsättningen är att steg för steg införa konceptet i hela Best.
Tipsa redaktionen!
Tipsa oss om händelser, ämnen eller frågor som är viktiga för dig och som påverkar branschen.